تجزیه و تحلیل سیگنال‌ها و سیستم‌ها

مخصوص داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی برق

تجزیه و تحلیل سیگنال‌ها و سیستم‌ها

مخصوص داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی برق

انتخاب رشته ارشد برق 97

❇️✳️✳️❇️

✴️  با آرزوی موققیت برای همه عزیزان، برای مشورت و همفکری در مورد انتخاب رشته می توانید "صرفا" از طرق زیر اقدام نمایید.

 ✅  گروه تخصصی تجزیه و تحلیل سیگنال ها و سیستم ها در پیام رسان سروش
https://sapp.ir/joingroup/W6of8S7hLOYz1nRGBkuaqUxN

✅  وبلاگ تجزیه و تحلیل سیگنال ها و سیستم ها
mtsignal.blogsky.com
نظرات 16 + ارسال نظر
reza چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 18:25

سلام
با 1914 الکترونیک شبانه شهید رجایی میشه قبول شد؟ دانشگاه معتبری هست؟

سلام.احتمال قبولی هست. بله معتبره مثل بقیه دانشگاهها

نوشین پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 00:08

سلام استاد خسته نباشین،ببخشین من میخواستم بدونم با رتبه2222ادر گرایش مهندسی پزشکی حتمال داره کجا قبول بشم؟مثلا شبانه فردوسی احتمالش هست؟و اینکه استاد ممنون میشم ی پستی بذارین درمورد شهریه دانشگاه در مقطع شبانه اینکه خوابگاه میدن یا نه به بچه های شبانه
مرسی از لطفتون

سلام. ممنون.
شاید شبانه فردوسی بشه.
در مورد هزینه شبانه و ... تو دفترچه انتخاب رشته ممکنه اطلاعاتی داده بشه.

نوشین پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 00:46

مرسی استاد،ببخشین فقط ی سوال دیگه اینکه به نظرتون با این رتبه مهندسی پزشکی کجاها میشه قبول شد؟
ممنون از لطفتوون

خواهش میکنم.
شاهد ممکنه بشه. روزانه و شبانه بعضی شهرستانها هم ممکنه بشه.

dzh3t پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 18:50

سلام استاد من رتبه 223 کنترل شدم . به نظر شما احتمال قبولی در چ دانشگاهی برام هست . و اینکه من واقعا میتونستم رتبه بهتری بیارم درصد همه درسام خوبه در کنترل ی سری اشتباه تو وارد کردن داشتم. شما موندن برای سال دیگه رو صلاح میدونید ؟چون خودم دانشگاه تهران میخواستم. اما اینکه الان دفترچه که ارائه شده دانشگاه خواجه نصیر هنوز برای کنترل ظرفیت نداده برای امسال و اگر بده به نظر شما اول امیر کبیر رو بزنم یا خواجه نصیر رو .

سلام. به نظر من همین امسال رو برید. سال بعد معلوم نیست چی بشه. نقد رو از دست ندید نسیه رو بچسبید.
فکر میکنم خواجه تصیر بهتر باشه از امیرکبیر.

مسعود پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 22:35

با سلام و خسته نباشید . استاد من رتبه 160 سیستم قدرت و 200 الک قدرت و 211 مکاترونیک شدم . با توجه به اینکه احتمال قبولی در دانشگاه تهران و امیرکبیر در الک قدرت رو ندارم ولی شاید در مکاترونیک رتبم برسه به نظر شما الکترونیک قدرت دانشگاه های خواجه نصیر و علم و صنعت را اول بزنم یا مثلا امیر کبیر مکاترونیک رو ؟ از نظر عملی به هر دو رشته علاقه دارم ولی چون رشته کارشناسیم قدرت بوده در مورد تعوری الکترونیک قدرت پیش زمینه دارم ولی مکاترونیک تقریبا از نظر تعوری چیزی بلد نیستم و میترسم در درس های مربوط به مکانیک رشته مکاترونیک بمونم. و به نظر شما از نظر دروس دانشگاهی مکاترونیک رشته سختیه و میشه ازش مقاله ای داد؟

سلام. ممنون.
مکاترونیک رشته خوبیه به نظرم. باز علاقتون مهمتره. خوبه یه سر برید دانشگاه امیرکبیر، یه تحقیقی بکنید.

مسعود جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:00

سلام استاد خسته نباشین . ببخشین یه سوال دیگه ازتون داشتم . در سوال قبلی عرض کردم که 160 قدرت شدم .بنده در کنکور ابزار دقیق نفت هم رتبم 7 شده . به نظرتون ارزشش رو داره ابزار دقیق اهواز رو بزنم . با توجه به اینکه تعهدی در قبال استخدام نداره ؟ به نظرتون هیچ امتیازی به دانشجوهاشون برای استخدام نمیدن؟
خیلی ممنون بابت وقتی که در اختیارمون قرار میدین

سلام. ممنون.
تا جایی که من میدونم ابزار دقیق رشته خوبیه ولی اینکه اونجا تعهد یا مزایای استخدامی خاصی داشته باشه رو نمیدونم.

حسن شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:48

سلام استاد
خسته نباشید.
برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد GIS بدست بیارم باید چه رشته ای توی ارشد رو دنبال کنم و پایه ی چه درس هایی رو قوی کنم؟

سلام. ممنون.
نمیدونم متاسفانه

مریم شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 14:45

سلام ،ببخشید میخواستم بدونم با رتبه 2هزار امکان قبولی شبانه دانشگاه فردوسی مخابرات سیستم هست؟و یا ی دانشگاه خوبی که با این رتبه بشه قبول شد؟و اینکه چقدر سخته؟میشه از پسش بر اومد میدونم به تلاش خود فرد بستگی داره ولی مثلا برای گرایش میدان همه میگن خیلی سخته و خودم اکثر افرادی ک رفتن این گرایش دیدم مشروط هم شدن!حالا برای فردی که مخابراتی نبوده اگه ارشد مخابرات سیستم بخونه میتونه از عهده درسهاش بربیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. شبانه یه احتمالی هست ولی نمیدونم چقدر. برای مخابرات سیستم، باید ریاضیتون خوب باشه نسبتا.

مریم شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 17:49

به نظرتون بیوالکتریک سبزوار بهتره یا مخابرات سیستم شبانه فردوسی مشهد؟!از نظر علاقه خودم بیوالکتریک دوست دارم استاد ولی خب اصلا دلم نمیخواد ی دانشگاه کوچیک اونم ی شهر کوچیک بخونم،خواهش میکنم استاد راهنمایی کنید، که کدوم بهتره چه برای شغل،چه ادامه تحصیل توی دکتری و چه حتی پذیرش گرفتن دکتری از دانشگاه های خارج ،متشکرم

خب دومی بهتره به نظر من. اما علاقتون مهمتره شاید

یحیی یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:33

سلام وقت بخیر استاد
میخواستم بدونم ا‌ولویت دانشگاه های امیرکبیر ، تربیت مدرس ، علم و صنعت ، خواجه نصیر و شهید بهشتی برای رشته مخابرات سیستم چطوریه و چه ترتیبی رو واسه انتخاب رشته پیشنهاد میکنین؟
و اینکه با توجه به رتبه ام در مخابرات سیستم که ۶۳۰ هستش با توجه به افزایش ظرفیت امسال و افزایش تعداد شبانه ها ، شبانه ی کدوم دانشگاه ها میتونم قبول بشم؟؟ روزانه چطور؟؟

سلام. ممنون.
همین ترتیبی که نوشتید هم خوبه اگرچه 3 تای وسط تقریبا در یه سطحند. شبانه همون سه تای وسط فکر کنم بشه قبول شد

محسن دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 18:59

سلام استاد خسته نباشین . به نظرتون در رشته الکترونیک قدرت ترتیب دانشگاه ها رو این جوری بزنم خوبه :
شریف - تهران - شبانه تهران - تبریز - امیر کبیر - خواجه - علم و صنعت - مدرس
به نظر من دانشگاه تبریز خیلی بهتر از دانشگاه های تهران هستش و شریف و تهران هم فقط برندشان از تبریز بیشتره و احساس می کنم دانشگاه تبریز در این زمینه 2-3 برابر بیشتر مقاله می دن. به نظرتون درسته این حرف؟
استاد بی زحمت اگر خودتون ترتیب دیگه ای مد نظر داشتین بفرمایین .

سلام. ممنون.
در مورد رشته قدرت خیلی لطلاع ندارم، ولی بعید میدونم تبریز بهتر باشه

مهدی سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 17:15

با سلام میخواستم بدونم با رتبه 2700 گرایش مخابرات سیستم دانشگاه مالک اشتر قبول بشم یا اینکه این دانشگاه تا چه حدود رتبه ای دعوت به مصاحبه می کندبا تشکر

سلام. نمیشه گفت. تو این سالها خیلی متغیر بوده رتبه های قبولی تو این دانشگاه شاید

شهریار سه‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 23:11

عرض ادب خدمت استاد گرامی....
جناب تقدسی حقیقتا بنده کلاس تابستان شما رو ثبت نام کردم....سوال اولم اینه که با توجه به حجم درسایی که تابستان برداشتم (ریاضی مهندسی-مدار-سیگنال)، میتونم از پسش بربیام یا...(درسته نسبی هست این موضوع ولی کلی خواستم نظرتون رو بدونم)
مساله دوم اینکه بنده هم با حمایت از پیامرسان داخلی موافقم البته به شرط کیفیت!!! فک کنم با تمام کم و کاستی های پیامرسانهای داخلی، با این صراحت و قاطعیت، کوچ کردن از تلگرام به این دست از پیامرسانها، توسط اساتید بزرگواری همچون شما، یه هوا حرکت رادیکالگونه ای هستش!!!

سلام، حقیقتا کار خوبی کردید. ؛ )
یه مقدار سنکین میشه احتمالا. اگه بتونید یکیشو انتقال بدید پاییز شاید بهتر باشه.

کیفیت، یه امر نسبیه. تا همین سه چهار سال پیش، همین وبلاگها اوج کیفیت محسوب میشدند شاید. :) به هر حال ما الان یه گروه بیش از 100 نفری تو سروش داریم که کم و کاستی خاصی هم نداره و خیلی هم مفیده شاید. به نظر بنده، اینکه خیلیا از پیامرسانهای داخلی نمیخوان استفاده کنن، تفکرات اشتباه فرعنگی و بعضا سیاسی و ... هست نه کیفیت! همون تفکری که باعث شده کشور ما که شاید هزار سال پیش، پیشتاز علم بوده، الان متاسفانه تو خیلی از زمینه ها نیاز به علم دیگران داشته باشه. ما خودمون به کار همدیگه بها نمیدیم بعد انتظار داریم دیگران به ما بها بدن. اگه انتظار داریم که تو این مملکت به کار و تلاش ما بها بدن و ارزش قائل باشن، ما هم باید برای کار و تلاش دیگران ارزش قائل باشیم.

F چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:18

سلام استاد خسته نباشید به نظرتون تو مخابرات سیستم علم و صنعتو اول بزنیم یا مدرس؟

سلام. ممنون.
تقریبا در یه سطحند.

پیمان پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 10:22

سلام استاد گرامی
رتبه من در- سهمیه-به صورت زیر است میخواستم بدونم احتمال قبولی من در دانشگاههای روزانه تهران وجود داره؟ و کدوم رشته و دانشگاه؟ ممنون میشم مختصر راهنمایی بفرمایید.(با رتبه بدون سهمیه هرکدوم 120 تا فاصله داره)
کد ضریب ۱: ۱۰۱۷ (الکترونبک)
کد ضریب ۲: ۸۸۰ (قدرت)
کد ضریب ۳ : ۹۱۱ (الکترونیک قدرت و ماشین)
کد ضریب ۴: ۱۲۳۶ (مخابرت میدان)
کد ضریب ۵: ۱۲۰۶ (مخابرات سیستم)
کد ضریب ۶: ۱۳۲۳ (کنترل)
کد ضریب ۷: ۱۳۲۴ (بیوالکتریک)
کد ضریب ۸: ۸۳۱ (مکاترونیک)

سلام، روزانه شاهد و مالک و روزانه خیلی از شهرستانا شانس دارید. شبانه بهشتی هم تو بعضی گرایشا ممکنه.

Arash پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 19:52

سلام استاد عزیز
خسته نباشید
یکی از دوستانم لیسانس رشته‎ی رادیولوژیه و میخواد برای ارشد کنکور وزارت علوم رو بده که مهندسی پزشکی رو بخونه. ضمنا با مباحث برقی هم آشنایی کاملی داره. میخواستم بدونم آیا میتونه در کنکور ارشد برق وزارت علوم شرکت کنه؟ چون در دفترچه اطلاعاتی در این زمینه ندیدم مزاحم شما شدم.
با تشکر فراوان

سلام. خواهش میکنم.
فکر میکنم بتونه. اما قطعیش رو باید از سایت سنجش، قسمت پاسخگویی به سوالات بپرسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد